Lyxsallad

 
 
 
Jeeeesus så mätt jag är! Här snackar vi lyxsallad på hög nivå. Lchf såklart och sååå himla gott! Inspiration från en sallad jag åt i London. Man behöver ju inte ha kött i men jag hade ett paket chorizokorvar som hade kort datum så jag slängde i det också. Att äta sallad på sommaren är lite utav en favorit och att blanda i frukt är också en trevlig kombo. Egentligen skulle jag haft jordgubbar i också men sen glömde jag köpa det så då fick det bli utan. Jag ser verkligen fram emot min matlåda i morrn! 
 
Lyxsallad a´la Ulla
Grundsallad
Ruccola
Spenat
Isbergssallad
Tomat
Avocado
 
Ugnsrostade grönsaker
Gul paprika
Röd paprika
Aubergine
Zuccini
Champinjoner
Rödlök
 
Tillbehör
4 Färska chorizokorvar
1 pkt bacon
Chévre
Balsamico
 
Gör så här:
1.Dela grönsakerna som ska in i ugnen i lagom stora bitar. Ringla över olivolja och in i ugnen på 225 grader tills de fått fin färg (ca 25-30 min). 
2. Plocka ut färsen ur korvarna och bryn som köttfärs i en panna.
3. Bryn bacon.
4. Blanda spenat, ruccola, isbergssallad, tomat &  skivad avocado i en skål.
5. Ta ut grönsakerna ur ugnen och lägg över salladen. 
6. Strössla på chorizofärs och bacon.
7. Skiva Chévre och lägg över. 
8. Ringla balsamico. 
9. YUUUUUUM!
 
 
LCHF, Sallad, sommarmat | |
Upp