Nötkaka m. chokladglasyr

Två år har gått sedan jag skrev här senast. Flertalet gånger har jag tänkt plocka upp bloggandet igen men tyvärr har inte motivationen infunnit sig. Så vad har hänt på två år? Mycket och ingenting egentligen. Jag har gått klart ytterligare en utbildning och söker just nu ett nytt jobb. Det är ibland svårt att ta in att livet går så fort. Jag har stundtals ingen som helst tidsuppfattning och skulle mycket väl kunna referera till en  händelse som förra månaden fast det egentligen har gått ett år. Förhoppningsvis så är min motivation till att blogga här för att stanna och som första inlägg på två år bjuder jag här på en fantastiskt god nötkaka med chokladglasyr. 
 
 
Nötkaka
2 ägg
3 dl socker
100g smält smör
1 1/2 dl mjölk
2 dl malda hasselnötter
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver 
 
Glasyr
2 dl florsocker
1-2 msk kakao
1 1/2 msk mjölk
 
 
Gör så här:
1. Rör ihop alla ingredienser till kakan och häll i en bröad form.
2. Grädda kakan på175 grader i ca 45 minuter.
3. Låt kakan svalna.
4. Rör ihop ingredienserna till glasyren och ringla glasyren över kakan. 
 
 
Bakverk, Efterrätt, Kakor | |
#1 - - Thitti:

Heja Ulla! Jag kommer stötta o pusha dig i bloggandet!!

Svar: Haha, tack Thitti!
Ulrika

Upp