Till mitt framtida Jag

Gisses, det här med att få in en rutin på att blogga verkar inte vara riktigt min grej. Jag älskar att gå in och läsa och se vad jag tidigare har skrivit men motivationen till att skriva i nutid har inte riktigt infunnit sig. Men för att mitt framtida Jag ska veta vad som försegår i mitt liv just nu så ska jag ge en liten uppdatering. 
 
Jag har nyligen tagit min andra examen i Human Resource Management och är för tillfället arbetssökande. Jag arbetar fortf extra på mitt andra jobb men letar efter en anställning som inriktar sig mer åt HR-området. Det är svårt att hitta jobb i Kalmar, det är hög konkurrans och få jobb. Jag är dock inte uppgiven utan snarare taggad till att få komma ut på arbetsmarknaden och bidra med min kompetens. 
 
Sommaren gick i raketfart och hann knappt börja innan den tog slut. Den har blandats med jobb, resor och mycket regn. Jag och Eric kom överrens om att en till sommar i lägenhet skulle vara outhärdligt och letar därför aktivt hus. Gärna med pool om vi får välja fritt ;). Jag längtar efter en trädgård och ett växthus där jag kan få odla och skörda mina egna växter och grönsaker. Men ett jobb innan ett hus är ju att föredra. 
 
Helgen spenderades tillsammans med mina gamla klasskompisar i Stockholm. Tänk att det är mer än 1,5 år sedan jag var där sist, galet! Passade även på att umgås med mina kusiner och ta farväl av min ena kusin som ska åka till Uganda i sju månader. Jag är så stolt över honom, han gör en viktig insats för mänskligheten! Stockholm bjöd även på utgång till Trädgården som fram till 23 var kanon men efter det spelade skitmusik. Vi åt underbart god mat på EAT och Boqueria som jag varmt rekommenderar. Avslutade helgen med min fantastiska Johanna på Vapiano. Hon har nyligen flyttat upp till Stockholm och kommer att ta HR-världen med storm! 
 
Så till mitt framtida Jag; Det här var ett litet axplock av vad som har hänt dig under de senaste månaderna. Du mådde överlag ganska bra, såg positivt på framtiden och var stolt över dig själv. Att fylla 28 år kändes skönt och du har insett att med ålder kommer även självkänsla och trygghet. 
 
Kram till mitt framtida Jag, du är grym! 
 
 
| |
Upp